דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטינג שימושי על פי נילסן 

מאת    [ 28/09/2012 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 1995 פעמים ]

"מילים הן בדרך כלל יצרניות הכסף העיקריות באתרי אינטרנט", כך קבע ד"ר ג'ייקוב נילסן, אחד ממומחי האינטרנט הגדולים בעולם המערבי שנחשב לגורו של אתרי האינטרנט השימושיים.

נילסן חוקר את אתרי האינטרנט קרוב לעשרים שנה, מאז שנת 1994. הוא ידוע בעיקר בשל מחקריו ופרסומיו המסתמכים בין היתר על טכנולוגיית 'מעקב אחר העין'. שיטה זו עוקבת אחר תנועות העיניים של הגולשים כשהם מנווטים באתרי האינטרנט וזאת באמצעות קרן אינפרא אדומה שסוקרת את רשתיות העין של הגולשים ומקליטה את תנועות ראשיהם באמצעות מצלמה. לאחר כמעט שני עשורים של חקר התנהגות המשתמשים, ד"ר נילסן נחשב לסמכות המובילה בעולם בתחומו. מאמר זה מציג את חלק ממצאיו החשובים ביותר והוא בבחינת קריאת חובה לכל מי שמתכנן להפיק את המקסימום מאתר האינטרנט שלו.

סריקה: על פי אחד ממחקריו של נילסן עולה כי79% מהגולשים שנבדקו לא קוראים אתרים אלא סורקים כל דף חדש שהם נתקלים בו. רק 16% מהם קוראים מילה במילה, נתון שרק הולך ו'מחמיר' ביחס לניוזלטרים.

ממחקרו עולה כי ישנן מספר דרכים להפוך את הכתיבה לאתרים לקלה יותר לסריקה ואפילו לקריאה, אם משתמשים בעקרונות הבאים: מקפידים על תת כותרות, כשמפרטים כל דבר נעזרים ברשימות עם תבליטים ('בולטים'), בכל פסקה מקפידים לשמור על רעיון אחד, ובאופן כללי יותר מקפידים על סגנון כתיבה הידוע בשם 'הפירמידה ההפוכה', הקובע שבדפי אינטרנט שימושיים יש להתחיל עם המסר המרכזי (המסקנה) ורק לאחר מכן להמשיך ולפרט את שאר ה'חדשות' על פי סדר חשיבותן. אין מנוס מכך שאתרי אינטרנט חייבים להפוך את הקריאה בהם לקלה ומהירה ככל האפשר עבור הגולשים, כדי שיוכלו לקבל במהירות ובקלות את המידע שהם צריכים. יש לזכור שלמשתמשים באינטרנט אין סבלנות וכל מה שהם רוצים זה להיכנס לרשת, למצוא את מה שהם מחפשים במהירות, ולצאת.

תבנית F: טכנולוגיית ה'מעקב אחר העין' מצביעה על כך שמשתמשים בדרך כלל קוראים דפי אינטרנט על פי דפוס המזכיר את האותF באנגלית, זאת אומרת הם קוראים שתי שורות אופקיות ואחריה מדלגים על הטקסט באופן אנכי. המחקר בוצע על גולשים דוברי אנגלית ומין הסתם בעברית ה – F תהיה הפוכה, אך העיקרון נשמר. המסקנה העיקרית מתוצאות מחקר זה מצביעה על עובדה פשוטה - שתי הפסקאות הראשונות בכל עמוד אינטרנט חייבות להכיל את המידע החשוב ביותר. בשלב הבא הקורא באנגלית יסרוק את הצד השמאלי של הטקסט מלמעלה למטה, ובעברית את הצד הימני. מכך נובע שהמילים הראשונות של כותרות המשנה, של פסקאות המשנה ושל נקודות הדגש, הן החשובות ביותר. זו אחת הסיבות העיקריות לכך שחשוב להיעזר בקופירייטר שמכיר את העובדות האלה ולכן יכתוב את המילים החשובות ביותר במרכיב המכירה בתחילת הפסקאות, בראש הכותרות ובנקודות הדגש, ובמיוחד ישתמש במילות פעולה שהגולש ישים לב אליהן.

אין לי ספק שהמאמר הזה מרתק את כל מי שמתעניין באתרי אינטרנט שימושיים, לכן נמשיך לתאר את שאר מסקנותיו של נילסן במאמר הבא.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב